laupäev, 2. aprill 2011

kokkuvõte

Head lugejad, motohooaja lõpetuseks võtaks kokku talvega tehtu. Aa, ma mõtlen muidugi remondi-, mitte sõiduhooaega. Selgituseks, et ühel korralikul vene vanatehnika harrastajal jaguneb aasta mõtteliselt kaheks - talvine remondihooaeg ja suvine sõiduhooaeg, mida vürtsitavad vahepealsed remondipausid ja pausikesed.
Kuna mu Ural jäi sügisel igati sõidukorda, siis ei ole talvega tehtu nimekiri kuigi pikk:
  • süütesüsteemi kõbimine - siinkohal tänud herr Karu juuniorile Kalamajast, kes sai lõpuks aru ratast vaevanud murest, st viskas kahe välise süütepooliga kombunni minema ja installeeris originaalse lahenduse ühe sisese süütepooliga. Ural tundis sellest vahetusest siirast rõõmu;
  • rattalaagrite lahtivõtmine, määrimine, reguleerimine;
  • esipiduri reguleerimine;
  • tagaülekande simmerite vahetus, hambumuse reguleerimine;
  • piduritule lüliti remont;
  • spidomeetri reguleerimine (ennem näitas 75-se kiirusega tagasihoidlikku 40-t);
  • summutite puhastus;
  • küünlaava keerme taastamine (tänud Kloostrimetsa motopoe töökale kollektiivile);
  • klapivahede reguleerimine;
  • seisuhargi hankimine ja alla kruvimine;
  • bensupaagi kraani vahetus;
  • õhufiltri asendamine pestava filtriga, mis mahub küll vanasse kopsikusse, aga erinevalt vanast suudab ka liblikatest väiksemad purud enne karbussi kinni püüda;
  • käigukasti simmerite vahetus;
  • loomulikult pirnid, tihendid, õlivahetused jms peenemat nokitsemist.
Nagu näete, pole vaja palju pingutada, et kevadiseks sõiduhooajaks valmistuda :)
Lõpetuseks võite imetleda, kuidas toimub Uralide tootmine Irbitis neli aastat vana video põhjal. Kokkuvõtteks - umbes samamoodi, nagu see toimus ka enam kui 50 aastat tagasi esimeste Uralide tootmise ajal :)